-

Als ik aan iedere individuele medewerker in uw organisatie zou vragen om mij binnen 30 seconden uit te leggen waarom een klant bij uw organisatie zou moeten zijn en niet bij de concurrent, hoe groot is de kans dat ik van iedereen hetzelfde antwoord krijg?

Als uw medewerkers het antwoord niet exact weten (en dus ook niet uitdragen), waarom zou uw klant er dan wel enthousiast van worden?


Kernwaarden maken niet het verschilWeliswaar heeft iedere organisatie haar eigen kernwaarden, maar die zijn vaak zo vaag en algemeen, dat het onderscheidend vermogen nul is.
Immers uw concurrent is ook klantgericht, dynamisch, betrokken, professioneel, etc.


Heeft iedereen in uw organisatie in zijn/haar DNA zitten welk 'probleem' (behoefte) u dagelijks voor uw klanten oplost? 

Wist u dat Apple helemaal geen computers verkoopt; Apple verkoopt apparaten die het leven van de mens veraangenamen. Dat is een compleet ander uitgangspunt. 

Ik ga graag de uitdaging aan om eens een half uur met u een kop zinvolle koffie te drinken. Ik garandeer u een interessant gesprek. 


En welke rol heeft de manager? Lees het hier en ter verdieping nog eens hier.