-

Het landelijk gemiddelde bij klant-tevredenheidsonderzoeken ligt tussen de 6,8 en de 7,2.

Ik zou zeggen dat zo'n score aangeeft dat een organisatie nogal 'klant-nonchalant' is. 

De klant is blijkbaar niet erg onder de indruk van de dienstverlening en de organisatie vindt het ogenschijnlijk niet de moeite waard om van die magere 7 een 9+ te maken. 

Uit onderzoek blijkt dat klanten wel loyaal willen zijn, graag zelfs. Maar dan moet een organisatie wel als een 9+ organisatie ervaren worden. En als dat lukt, dan lopen er heel veel gratis 'verkopers' rond.

Topkwaliteit van uw dienst of product is echter niet voldoende. Dat vindt de klant de normaalste zaak van de wereld: Topkwaliteit is namelijk geen eindstation, maar slechts een entree-ticket. 


Loyale klanten door een 9+ organisaite

Om een 9+ organisatie te worden, eist de klant nog iets heel anders. 

Als u dat 'andere' ook weet uit te dragen, dan bouwt u pas echt een emotionele band (loyaliteit) met uw klanten op.





Ik ga graag eens de dialoog met u aan wat een organisatie moet doen om door haar van haar klanten een 9+ te krijgen.



Lees hier welke rol de leidinggevende heeft bij het vormen van een 9+ organisatie.